I LOVE RIO

Hej. Nu far ni antligen ett livstecken fran soliga Rio.
   Vi har det sjukt underbart, ca 40 grader varje dag, vi glider runt har och steker haha. Stranden (Copacabana) ar ca 2 min fran var lagenhet sa vi kan inte ha det battre. Hittills har vi hunnit sett Jesus statyn, den var helt makalos. Aldrig sett nagot sa maktigt. Vi var aven over till Ipanema beach, den andra stora stranden i Rio. Packat med folk och storsta vagorna nagonsin. Linnea med sitt taskiga balans sinne stod inte alls sa stadigt pa jorden.
   Igar pa dagen traffade vi alla svenskar som bor pa vandrarhemmet, som ags av Magnus som vi hyr var lagenhet av. Det ar bland dom forsta svenskarna vi traffar har sa det var roligt pa sitt lilla konstiga vis.  Pa kvallen sen var vi pa karnevalen. Det finns inga ord som kan beskriva den upplevelsen. Men vi ger det ett forsok. Tank er en fotbollsstadion, rasunda tex, 20 ganger storre an den och packat med manniskor. Riktig folkfest. Musik. Samba . Allt. En upplevelse for livet. Inte ens bilderna gor rattvisa.
   Efter karnevalen akte vi till Lapa, ett omrade med en massa utestallen och fest pa gatorna. Forra aret vid den har tiden var det ca 150 000 manniskor dar, nu var det val ca 100 000 istallet. Man kan jamfora det med ekonomikum pa valborg, fast 95 000 mer manniskor. Typ. Haha.
   Just nu sitter vi har for det ar alldeles for varmt for att vara pa stranden. Dom andra tre snurrar runt nagonstans pa gatorna, sa vi lar motas upp nu for att battra pa brannan lite.

Pa onsdag maste vi tyvarr lamna Rio, nasta stopp blir Iugazo fallen vid den Argentinska gransen. Efter det aker vi upp i Brasilien mot Salvador och sen Natal.


Hoppas ni har det bra dar hemma och tanker pa oss. Vi kan inte ha det battre.

- Sara & Alexandra

Kommentarer
Postat av: kajsa

fy fan vad roligt ni verkar ha. och varmt som som fan med. Saknar dig alexandra som fan. hör av dig på facebook snälla! Hälsa alla brudarna att jag saknar dom med! hihi

2010-02-15 @ 17:49:49
Postat av: kajsa

fy fan vad roligt ni verkar ha. och varmt som som fan med. Saknar dig alexandra som fan. hör av dig på facebook snälla! Hälsa alla brudarna att jag saknar dom med! hihi

2010-02-15 @ 17:50:02
Postat av: Mimmi

Kul att höra av et tjejer, Hoppas alla mår lika bra och det verkar ju vara enormt underbart... önska man var med men sen blir det Thailand också!! Puss på er hjärtan! <3

2010-02-15 @ 17:51:27
URL: http://mimgustafsson.blogg.se/
Postat av: liz

vad kul att se att ni har det bra, trodde ni var kidnappade pågrund av uppdateringen. saknar er och skriv snart igen! PUSS

2010-02-15 @ 18:09:23
URL: http://lizetteandersson.blogg.se/
Postat av: Emmy.

Fan va kul! Man kan aldrig sätta sig in i er sits!!!!!! Pusssss på er

2010-02-15 @ 18:09:49
Postat av: Amanda B

Låter underbart! Skönt att få se er lite i skype idag tjejer! Och det var hur underbart som helst att prata med dig Alle! Och ja, jag har koll på allt ;) Hälsa resten av brudarna!

2010-02-15 @ 18:15:54
URL: http://mandybe.blogg.se/
Postat av: Veronica

Wow, det låter helt underbart. vilken kanonstart på erat äventyr.

Var lagom rädd om er. Kram från avundsjuk storasyster.

2010-02-15 @ 19:45:45
Postat av: Mimmi

Mickis, nu vill jag att du kommer hem! Behöver dig som mest nu! alltid lika dant! va rädd om dig/er! <3

2010-02-15 @ 19:50:44
URL: http://mimgustafsson.blogg.se/
Postat av: mamma cina

hejsan gumman ringde idag och pratade med virre för man blev ju lite orolig när man inte har hört av er , men mandis hälsade och talade om att ni hade pratat på skype synd att jag inte var hemma. saknar dej gumman men underbart att ni har det bra hör gärna av dej mer så man får se om du fått nån bränna hehe älskar dej puss mammis

2010-02-15 @ 20:17:25
URL: http://mandybe.blogg.se/
Postat av: Mamma Rosalie

ÄNTLIGEN!!!!! Som jag trott att ni typ blivit kidnappade eller så :-)) nej då, förstod att ni inte hade tid med oss i Sverige..:-(( Älskar dig Rebecca (er andra med) Hör av dig snart PUSS

2010-02-16 @ 07:16:03
Postat av: mamma Ulrika

Roligt att följa er på bloggen. Kramar till er alla.Älskar dig Linnea!

2010-02-16 @ 10:01:33
URL: http://vifeem.blogg.se/
Postat av: sandrutten

kan man bli mer annat än avundsjuk eller?! 40 grader, shit.. det låter i alla fall som att ni har det sjukt bra och det kan jag förstå. jag vill också bort från den här hålan nu, usch! sola, sup och ragga för mig med! saknar dig alexandra, sandra behöver alexandra så som en guldfisk behöver vatten. skriv till mig på facebook när du är inne där så jag får förklara mig. och du vet vad jag har sagt, mina vänner går före allt!

2010-02-16 @ 10:56:13
Postat av: Moster Veronica

Åh vad skönt att höra från er!! Låter som ni har det helt underbart! :)) Kram

2010-02-16 @ 12:03:12
Postat av: mamma Tina

Äntligen ett inlägg på bloggen, nu är det bara att vänta på bilder :) Hoppas sista kvällenför et i Rio blir toppen (varför skulle din inte bli det) och smsa när ni är framme i Sau Paulo.

Här hemma i vinterkylan får man vara glad för att ni verkar leva livet och att vi tagit ett OS-guld. Pok

2010-02-16 @ 20:49:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0