Fortaleza-Jericoacoara-Camocim-São Luiz

I mandags var var sista dag i Fortaleza. Hade fyra bra dagar dar med sol och bad pa Croco Beach, Reggae klubben, mysiga middagar,  kaosartade bussresor och lite till.
Eftersom vi fem inte ar dom basta pa att planera, eller att komma i tid sa tyckte vi att det var pa tiden att vi fick lite struktur pa resan. Sa vi gick till en resebyra och fixade bussresor till Jericoacoara, São Luiz och en bat tur fran Belém till Manaus. Sa i mandags kvall tog vi vara grejer for att aka en 7h lang bussresa till Jeri. Kvinnan pa resebyran sa bussen skulle aka hela vagen fram till varan pousada och allt skulle bli jatte bra och bla bla bla. Sa vi satte oss pa bussen vid atta, 6 timmar senare stannar den i Jijoca. Nat litet skit stalle dar vi visste att vi inte skulle ga av, vi skulle ju till Jericoacoara.. Men nar hela bussen hade tomts och det bara var vi kvar, da forstod vi att det var nagot som var fel.. Tydligen skulle vi ga av dar, mitt i ingenstans, for att ta en buss som var ungefar som Lennaktten. Fast en buss, isch. Efter att ha akt i cirka en och en halv timme kom vi antligen fram!
Jericoacoara var varldens mysigaste lilla by. Sand overallt, jatte manga restauranger, surf shops och stand som saljer caiprioska i varje gathorn.
Vi borjade dagen pa stranden, pallade bara vara dar i cirka 2 timmar innan vi alla var skapligt branda och helt tackta av sand. Efter att ha atit lunch pa ett stalle som, tro det eller ej, spelade Bo Kaspers Orkester i hogtalarna gick vi for att kolla pa nar en tjej gav lektioner i samba. Sjukt duktig tjej som senare fick aven oss att ta en lektion!
Sa innan det var var tur att se hur mycket samba blod vi hade i adrorna gick vi ner till stranden for att se pa soluppgangen och den dagliga capoeira "uppvisningen". Galen sport som gav oss ett nytt resetips: "Sta aldrig for nara under en Capoeira uppvisning, du kan fa bade sand och sparkar i ansiktet".
Efter capoeiran var det da dags for samba lektionen. Sa javla roligt! Sjukt svart och fantastiskt svettigt. Tank er ett spinningpass, ganger tio i 40 graders varme. Det var vi efter 2 timmar. Men latch, sa roligt som vi hade sa var det sa vart det!
Pa kvallen sen hade vi fodelsedagsmiddag for mig, Sara. Mycket mat och goda drinkar. Perfekt avlsut pa en perfekt dag.
Tidigt imorse akte vi vidare annu en gang. Nu mot Camocim dar vi skulle vara hela dagen, fran klockan 9 tills klockan 02 inatt nar var buss mot São Luiz gar. Jatte liten stad med inte mycket att se, sa vi tog in pa ett hostel och sov oss igenom var forsta molniga dag pa denna resa. Vi ska stanna i São Luiz i kanske 4 dagar innan vi maste ta oss upp till Belém. Darifran ska vi ta en battur till Manaus, som tar 5 dagar. Sen blir det Amazonas pa obestamd tid. Efter det far vi se var vi hamnar!